Google'dan Georges Melies Doodle'ı..

Google, modern sinemanın öncülerinden Georges Melies'ı unutmadı. Özel günler ve kişiler için doodle kullanan Google, bu kez ünlü Fransız illüzyonist ve film yönetmeni George Melies'ı, sanal gerçeklik ve 360 derece etkileşimin bir arada yer aldığı doodle ile andı. Peki Georges Melies kimdir, sinema tarihi açısından önemi nedir?

Sinema hilelerini ilk kullanan isim... Uzunlukları değişen toplam 531 filmin arkasında yatan zeka... Gerçek bir sinema sihirbazı olan Georges Melies, modern sinemanın öncülerinden sayılıyor.

Arama devi Google da bu ismi unutmadı ve Georges Melies'e özel bir doodle hazırladı.

 

 

GEORGES MELIES KİMDİR?

Georges Méliès 8 Aralık 1861 – ö. 21 Ocak 1938, tam adı Marie-Georges-Jean Méliès, sinemanın gelişmesinde öncülük etmiş Fransız film yapımcısı, yönetmen.

Ailesinin ayakkabıcılık yaptığı Paris'te doğdu. Sinemanın ilk döneminde dünyanın önde gelen öykülü film yapımcısı oldu. Paris'te Theâtre Robert-Houdin'deki rolünün bir parçası olarak büyülü feneri kullanan Melies kariyerine sihirbaz olarak başladı. Auguste ve Louis Lumière'in bazı filmlerini gördükten sonra, daha bilimsel eğilimli vatandaşlarından çok daha farklı bir yöne çekmesine karşın yeni aracın potansiyelini hemen fark etti.

1895’te Lumiere kardeşlerin gerçekleştirdiği ilk sinema gösterisini izledi ve büyük heyecana kapıldı. Lumiere’ler aygıtlarını satmayı kabu] etmeyince, benzer bir aygıtı İngiliz mucit ve sinemacı Robert William Paul’dan (1869-1943) satın aldı. 4 Nisan 1896’da kendi salonunda film gösterileri düzenlemeye başladı. O yıl seksen kadar film çekti ve eııesi yıl, Paris yakınında Montreuil’de Avrupa’nın ilk film stüdyosunu kurarak stüdyo çekimlerine yöneldi. Çektiği öykülü filmler, ülkesinde ve dünyada büyük ilgi gördü. ABD’de yapılan taklitlerini engellemek üzere kendi yapım şirketi Star-Film’in 1903’te Amerika şubesini açtı. Film dağıtımının yanı sıra, orada film yapımına da girişti. Sinemaya getirdiği yenilikler zamanla eski önemini yitirdi ve Melies, hızla gelişen sinema sanayii içinde yerini koruyamadı. Son birkaç filmini 1911’de Pathe Kardeşler’le girdiği ortaklıkla çekebildi. Sinemadan uzaklaşarak stüdyosunu sahne gösterilerine açtı, kendisi de, 1923’te iflas edene değin sahneye çıktı ve komedyenlik yaptı. 1925’te eski oyuncularından biriyle evlendi ve eşiyle birlikte bir oyuncakçı dükkânı açtı. 1920’lerin sonunda sinema çevrelerince yeniden keşfedildiyse de, yaşamının geri kalan bölümünü kendisine ayrılan bir evde, unutulmuş olarak geçirdi.